Инфо.

Нозестат (Nozestat)

NOZESTAT /НОЗЕСТАТ/ -8.60 лв.
Срещу нозематоза по пчелите без антибиотик.

Нозестат е ветеринарномедицински продукт за лечение и профилактика на нозематозата с доказана ефективност от 89% до 94% спрямо Nosema apis и до 74% спрямо Nosema serana.

Може да закупите в аптеката. Не се предлага онлайн . За повече информация : 0888945455

Моля свържете се с нас за повече информация
Направете запитване

Нозестат® – разтвор
Срещу нозематоза по пчелите без антибиотик.

Активните вещества йод и мравчена киселина имат изразено противопротозойно действие. Те унищожават ноземните паразити и тяхните спори при вътрешно прилагане като лечебен захарен сироп или лечебно медно-захарно тесто. Заразата извън организма на пчелите в пити, мед, стени на кошера и др. трябва да се ликвидира по Добрата пчеларска практика и чрез дезинфекция.
Нозестат се понася добре от пчелите, пилото и майката.

За Нозестат не е необходим карентен срок.
Активно действащите вещества на Нозестат са йод и мравчена киселина. След смесване на активните съставки като разтвор и влагането им към храната за пчели /захарен сироп или захарно тесто/ не настъпват промени в състава му.
Мравчената киселина действа срещу причинителите на нозематоза на основата на нейните антисептични, цитотоксични, и дезинфекционни свойства. действието и се дължи и на окисляване и пресичане на белтъчините на причинителя на нозематозата и неговите спори. Мравчената киселина се окислява лесно и се разпада до СО2 и H2O. Действието на водородните йони, отделени при дисоциирането на мравчената киселина е свързано с проникването през клетъчната мембрана в спорите, причиняващи нозематозата, чрез което настъпва тяхното разрушаване. Количествата приети от пчелата вътрешно действат контактно на спорите, намиращи се в храносмилателния канал. Санирането на храносмилателната система на пчелата прекъсва цикъла на разпространение на паразитната инвазия по пътя на социалния контакт между пчелите. Така индиректно се осъществява дезинфекция на кошерното пространство и питите при нозематоза.

Йодът се свързва с водорода на водата отделяйки насцентен кислород, който действа на причинителите на нозематозата по пчелите. Окислителното действие на йода се проявява в храносмилателния тракт на пчелите, като унищожава спорите и причинителя на нозематозата чрез антисептичното и дезинфекционното си действие.

Нозестат действа е епителните клетки на стената на средното черво на пчелата, където паразитират вътрешноклетъчните паразити Nozema apis и Nozema cerenae. Действието се проявява ефективни и за кратко време. Постига се саниране на храносмилателният тракт от спорите на нозема и прекъсване на веригата на разпространение на заболяването.

Нозестат се отличава с добра поносимост и с липса на промени в живота и дейността на пчелното семейство при използваните дози.

Прилага се срещу нозематоза по възрастните пчели през пролетта и есента. Нозестат убива причинителя в пчелите и намалява заразеността им.

Мерките за борба с нозематозата включват и провеждане на дезинфекция, хигиенизиране, стесняване и затопляне на пчелните семейства.

Прилагането на Нозестат- разтвор се извършва вътрешно с подхранващ захарен сироп или медно- захарно тесто.
Прилагането на Нозестат- разтвор се извършва не по-късно от 7 дни от началото на медосбора. Нозестат- разтвор не се употребява по време на медосбор. Да не се смесва с други профилактични или лечебни средства при прилагане с хранителния разтвор за подхранване.

Предимства на Nozestat
След официалната забрана за лекуване на болни пчелни семейства с антибиотици, пчеларите разполагат с клинично проверена възможност за използване на Нозестат- разтвор срещу нозематоза причинена от Nozema apis и Nozema ceranae.

Ефектът на Нозестат- разтвор се дължи на антисептичното действие на съдържащите се в него йод, калиев йодид и мравчена киселина. Нозестат съдържа и вещества, които го стабилизират и ароматизират за по-добро приемане от пчелите.

Нозестат се прилага лесно и е добре разтворим в захарен сироп или медно- захарно тесто.

Нозестат унищожава спорите на паразитите Nozema apis и Nozema cerenae, като намалява заразеността на пчелните семейства.
За по-доброто дозиране на продукта Нозестат към опаковката са добавени дозиращи устройства.

Предвиден и уточнен е кратък период от време /7 дни/ за прилагане на продукта преди началото на медосбора.

Напишете първия отзив за „Нозестат (Nozestat)“