НОЗЕМАТ УЛТРА 120 МЛ

НОЗЕМАТ УЛТРА – 120 мл

Продуктът е наличен!

Ноземат ултра е създаден на базата на медицински растения и в него са вложени само натурални съставки. Компонентите, вложени в препарата, повлияват благоприятно чревната флора на пчелите. Доказан е ефектът от намаляване на спорите на NOZEMA. Ноземат ултра активира имунната система на пчелите и те стават по- жизнени и устойчиви на заболявания. След употреба не остава следи в меда.

Какво е Нозематоза?
Нозематозата е заразна болест по пчелите – широко разпространена по всички континенти. Nosema apis е класическа нозематоза. N. cerenae протича незабележимо – не напразно я наричат „тихата болест“. Пчелите работнички, които са заболели спират да произвеждат пчелно млечице и така намалява популацията на пчели. Продължителността на живота на заболелите пчели намалява със 70 %. Най-тежко протича нозематозата, когато пчелното семейство е обхванато от двата вида спори и има и вароатоза.
Използването на пити с мед от загинало семейство от това заболяване е категорично противопоказано, защото това би предизвикало бързото разпространяване на заразата в целия пчелин.
Заразяването на пчелите от ноземните спори става чрез храната. С нея спорите попадат в средното черво. Там от тях излизат амебовидни паразити, които се заселват в клетките на слизестата ципа, развиват се и се размножават в тях, разрушават ги, нападат нови клетки и отделят вещества, които отравят организма на пчелата.
Заболяването от нозематоза се провокира и от климатичните условия, студени и влажни места, дълго време задържане на фекалии и некачествена зимна храна.

Ако поради лошо време през втората половина на юли и август зимните пчели не успеят да натрупат необходимите запаси от белтъчини, то през пролетта те ще се окажат силно засегнати от нозематоза.
Болестта може да избухне и през зимата. Пчелите започват да отглеждат рано пило, изразходват бързо мастното си тяло и стават лесно податливи на заболяване от нозематоза.
Когато пчелите се хранят със захар прекомерно, те са изложени на риск за заболяване от нозематоза. Това се дължи на нарушения белтъчен баланс на пчелите през зимата.
При лошо качество на зимните запаси пчелите изразходват повече храна и натрупват остатъци в стомаха си. Това води до нарушаване на водния баланс, което ускорява появата на нозематоза.
Това заболяване предизвиква висока смъртност и отслабване на семействата, осиротяване през зимата и масова само смяна на майките през активния период.
Откриването на болестта в начален стадий е трудно, защото болните пчели не показват видими признаци на заболяване. В късна пролет в тревата могат да се намерят загинали или силно засегнати пчели, които са загубили способността си да летят. Пълзят пред кошера с разперени крила, но не могат да летят и се струпват на купчини. Заболелите пчели имат подуто стомахче, а когато го притиснем, се отделят бледосиви фекалии. Диаричните петна по рамките и стените на кошера, прелките и предните му стени са вече крайна фаза на болестта.

– Продължителността на живота на пчелите се намалява значително, умират прекомерно много пчели, семействата бързо отслабват;
– Намалява се отделянето на пчелно млечице, а това води до непълноценно хранене на пилото;
– Пчелите употребяват повече храна и бързо се изчерпват хранителните запаси;
– Болните майки снасят по-малко яйца или напълно спират;
– Висока смъртност, осиротяване през зимата;
За борба с тихия убиец на пчелните семейства /нозематозата/ се препоръчват следните мерки:
– ПОДДЪРЖАНЕ НА СИЛНИ ПЧЕЛНИ СЕМЕЙСТВА
– ИЗПОЛЗВАНЕТО НА НОЗЕМАТ УЛТРА
– ДЕЗИНФЕКЦИЯ С „ЧИСТ КОШЕР“

Напишете първия отзив за „НОЗЕМАТ УЛТРА 120 МЛ“